Tisztelt Tagok! Kedves Kollégák!
A permetezési naplóban történt adatvesztéssel kapcsolatos 2023. május 10. napján kiküldött levelünkben szereplő kérésemre nagyon gyorsan számos jelzés érkezett arról, hogy a probléma nagyon is valós. A visszajelzéseket ezúton is köszönjük.
A Nébih illetékesével egyeztetve tájékoztatom a tisztelt tagságot, hogy a Nébih az adatvesztésekkel kapcsolatos problémát már jelezte a fejlesztők felé, a megoldáson dolgoznak. Az elhangzottak szerint legkésőbb jövő hét közepére helyreállnak az elvesztett adatok.
Az adatvesztés több okból is előfordulhat, a hibák egy része már ismert a fejlesztők előtt, ettől függetlenül azonban javasolt, hogy a felhasználók, amennyiben bármilyen hibát tapasztalnak, azt emailben jelezzék az egn@nebih.gov.hu email címen az eset rövid leírásával (pl. nem tud belépni; belépett, de nem találja az adatokat vagy egy részüket; stb.). Hasznos lehet, ha a felületről és a megjelenő hibaüzenetről képernyőkép készül és a leírással együtt beküldésre kerül.
Amennyiben a felület működik és a felvitt adatok mentésekor nem kap a felhasználó hibaüzenetet, akkor is célszerű kilépés és a felület visszanyitása után ellenőrizni, ténylegesen sikerült-e azok rögzítése.
Több helyről jelezték azt is, hogy vagy az e-permetezési naplóba nem tudnak belépni, mert a rendszer nem találja őket, vagy az Egységes Kérelem felületen nem szerepelnek a szaktanácsadók listáján.
Ezekben az esetekben is kérjük az érintetteket, hogy közvetlenül az egn@nebih.gov.hu email címre küldött emailben jelezzék, melyik felülettel van problémájuk (e-napló vagy EK), valamint az alábbi adatokat küldjék meg:
- EK vagy permetezési napló a probléma
- név
- lakcím
- NMNK azonosító
- engedély (fehér könyv) száma
- FELIR azonosító
A Nébih ezeket a jelzéseket csak gyűjti és időszakosan megküldi a MÁK-nak, a lista kiegészítését a MÁK végzi. Ezért van egy kis átfutási idő, mire valaki bekerül a rendszerbe.
Üdvözlettel:
Hunyadi István
elnök
Budapest, 2023. május 12.
.